El Centre d'Interpretació de l'Or del Segre és un espai que va més enllà del recorregut per la història de l'explotació de l'or al riu Segre i que convida el visitant a viure l'experiència dels autèntics buscadors d'or.
La visita s'inicia a l'espai expositiu per conèixer no només els usos i propietats de l'or al llarg del temps sinó també la història de la seva recerca al Segre, documentada ja durant l'època romana a la Cerdanya, però que tingué moments d'especial activitat en època andalusina i posteriorment als segles XVI i XVII, quan es comença a utilitzar el mercuri com a amalgamant per poder extreure l'or de la arena.
El recorregut continua a la sala dels safareigs amb un taller de recerca d'or on el visitant té l'oportunitat de posar-se durant una estona a la pell dels buscadors d'or del Segre. Amb l'ajuda d’un à bac, s'ensenya a separar l'or de l'arena i com extreure'n les palletes d'or pur que el visitant es podrà endur a casa.
De dimarts a diumenge i festius d'11 a 14 h
*Iniciació a la recerca d'or a les 11 h i 12.30 h (reserva prèvia)
De dimarts a divendres de 10 a 14 h
Dissabtes d'11 a 14 h i de 18 a 20 h
Diumenges i festius d'11 a 14 h
*Iniciació a la recerca d'or: de dimarts a diumenge a les 11 h i 12,30 h (reserva prèvia)
*A l'estiu l'or el busquem al riu: dimecres a les 11 h i dissabtes a les 18 h (reserva prèvia)
Entrada + visita guiada + taller de recerca d'or
- General: 5 €
- Reduïda: 2,50 € (Grups mÃnim 10 persones, jubilats, pensionistes i menors de 16 anys)
Entrada combinada: General 5 € - Reduïda 2,50 € : Visita guiada i taller de recerca d'or al Centre d'Interpretació de l'Or del Segre + Entrada al Museu de la Noguera
Reserva d'entrades: reservesordelsegre.balaguer.cat
Més informació i visites concertades: www.museucn.com / 973 44 86 68 / ordelsegre@balaguer.cat